III
Dramaturxia de Fernando Dacosta a partir de Ricardo III de W. Shakespeare
Aula de teatro de Ourense MARICASTAÑA
Dirección: Fernando Dacosta
Equipo técnico e artístico:
REPARTO (Por orde de intervención)
RAQUEL LOIS Nena, Cidadá 2, Enrique, Mensaxeiro, Asasino 2
INÉS TORNOS Nai , Cidadá 1, Príncipe Eduardo, Mensaxeiro, Margarita
MARCOS VÁZQUEZ Ricardo
SAMUEL CARDOSO Sombra, Oxford
ABRAHAM PÉREZ Garda, Grei, Cidadán 4, Mensaxeiro, Outro asasino
ÁLEX HERMIDA Jorge, Cátesbo
GONZALO OTERO Hastins, Tyrrel
ALICIA FRAGA Ana, Rover, Tanli
REBECA MORALEJO Ama, Asasino 1, Mensaxeiro, Lovel
VICKY DOCABO Isabel, Alcaldesa
VICENTE C. BÓVEDA Baco
SANDRA A.C. Rimon, Duquesa
NOELIA ROPE Margarita, Cidadá 3
Ademais son Pobo, Almas, Mensaxeiros, Voces, Azuis, Vermellos, Outros, ...
LUZ, ATREZZO, TÉCNICOS EN XIRA
José Manuel Bayón, Rubén Dobaño
VESTIARIO E COMPLEMENTOS
Tegra
DESEÑO MUSICAL
Renata Codda Fons
CARTEL E PROGRAMA
Pablo Otero
AXUDANTE DE DIRECCIÓN
María Díaz
ESCENOGRAFÍA, DRAMATURXIA E DIRECCIÓN
Fernando Dacosta
Sipnose:
Un grupo de refuxados desprázase fuxindo dun territorio en guerra. Unha nena pregúntalle á súa nai o porqué desa situación. A nai, tratando de facerlla entender, fálalle de como non hai moito tempo vivían razoablemente ben, con comida todos os días e con casa onde poder durmir. Conta como nese país, ao que decide chamarlle “reino”, xurdiron dous bandos polo poder, aos que decide chamarlles os “azuis” e os “vermellos”. Que ningún dese bandos se preocupa realmente da xente que pasaba fame e que se exterminaban porque eran insaciables nas súas ansias de poder. Cóntalle como ao gañar o bando azul empezaron as loitas intestinas, irmáns matando irmáns, intrigas para facerse co trono, accións despiadadas que matan a amigos, a irmáns, a nenos, a calquera que poida facer perigar o poder total, o poder sen ningunha dúbida.
A historia que conta a nai fálanos da resistible ascensión ao poder de Ricardo III, ascensión que puido evitarse pero por medo, por ambición, por relaxación, por despreocupación, non se fixo. Fálanos de como se instaurou un estado de terror no que todos sospeitan de todos e ninguén pode estar seguro de nada. Fálanos, en fin, de como xurdiu unha alternativa entre as sombras e como os cidadáns decidiron entregarse a ela sen reservas, e do necesaria que son as reservas.
O texto de William Shakespeare, “Ricardo III” desde unha perspectiva contemporánea, con preguntas de onte, de hoxe e de sempre e cunha resposta a iso que dámos en chamar “poder”.
Foto de Sabela Eiris